Heftige emoties: how-to’s
Gefrustreerde & boze klanten. Organisaties die - ondanks de beste bedoelingen - mensen van het kastje naar de muur sturen. Samenwerkingen die stuklopen op onbegrip & onduidelijke communicatie. Vervelende situaties, en emoties all over the place. Hoe ga je ermee om, en wat doe je wanneer je grenzen net wat te ver gerekt zijn?

Omgaan met agressie
Boze en schreeuwende cliënten. Nare opmerkingen, en moeilijke telefoontjes. Wij weten het zeker: je maakt het wekelijks mee. Wil je bewuster omgaan met de houding en het gedrag van je cliënten en/of patiënten? Wil je ontdekken wat jij kunt doen om tijdens een slecht-nieuwsgesprek agressieve signalen te herkennen en te de-escaleren? En ben je benieuwd naar de taal die jouw lichaam spreekt? Dan is deze training precies wat jij en je team nodig hebben.

Opvang & nazorg bij agressie in je organisatie
Een normale reactie op een abnormale gebeurtenis; wat ons betreft een passende manier om de stressreacties na een heftige gebeurtenis te omschrijven. Maar hoe ga je met zulke gevoelens om? Hoe help je een collega die een dergelijke gebeurtenis heeft meegemaakt? En: ben je in staat om PTSS-signalen op te vangen? Deze vaardigheden leer je in deze training.

Omgaan met onbegrepen gedrag
Is onbegrepen gedrag verward gedrag? Eén ding is zeker: zowel verward als onbegrepen gedrag zorgt voor veel frustratie en gedoe in je klantencontacten. Maar die verschillende klanten zorgen ook juist voor kleur - in je organisatie én bij je werkzaamheden. In deze training zoomen we in op verward en onbegrepen gedrag, en leer jij dit begrijpen. Maar vooral: je leert hoe jouw emoties invloed hebben op hoe je met dit gedrag omgaat.
Tijdens deze maatwerktraining brengen wij samen met jou in beeld welk gedrag van jouw klanten/bewoners/cliënten de grootste uitdagingen met zich meebrengt.

Armoede signaleren & herkennen
Bijna 1 miljoen mensen leven onder de laagste armoedegrens. En soms lijkt hun pad uitzichtloos. Dat zorgt voor frustratie - en bepaald gedrag. Gedrag wat bij jou iets losmaakt. Dus hoe reageer je daarop?
In deze maatwerktraining leer je stilstaan bij het verhaal achter de mens, én de verhalen achter de voordeur. De persoon achter de zin 'ik kan deze factuur niet betalen' heeft namelijk vaak een verhaal waar je stijl van achterover slaat.
Dealen met de dood
We leven! Dus is de dood een logisch gevolg. In geen enkele sector komen zowel leven als dood zo dichtbij als in de zorg. In de Coronaperiode kregen wij steeds vaker de vraag of we aandacht kunnen besteden aan rouwverwerking en verlies in de organisatie. Want wat als collega’s wegvallen? Hoe ga je daarmee als team om? En hoe voer je die moeilijke gesprekken?
Die vaardigheden en inzichten leer je in deze training.

Trainingspakket op maat?
Wil je meerdere trainingen combineren, een training personaliseren voor een groep of heb je een andere vraag? We're all ears.