De pijnlijke cijfers in werkend Nederland

Agressie veroorzaakt:

uren ziek zijn door agressie
slachtoffers bij organisaties
medewerkers ervaren repeterende agressie

Hier stopt het!

Denk jij ook bizar als je deze cijfers ziet? Dat snappen we. Je bent niet de enige die zich boos maakt over agressie. Van klanten, boze bewoners, woedende ouders of een klagende leidinggevende. Soms kom je uitgeput thuis, met het gevoel niks te kunnen doen aan deze omstandigheden. Dat gevoel van machteloosheid? Dat stopt hier! Want jij hebt invloed op hoe jíj met je emoties omgaat. En door te leren hoe je deze bewust inzet kun je meer bereiken in agressie-situaties. In hoe je incidenten bespreekbaar maakt, op welke wijze je reageert op die boze klant; jij bepaalt waar je terechtkomt wanneer je te maken hebt met agressie. En emotionele intelligentie is de routekaart die je daar brengt.

super hero

Zo word je agressie de baas

Wist je dat mensen die goed met agressie kunnen omgaan per definitie een hoger EQ hebben? EQ is namelijk veel meer dan alleen een set van communicatietools. EQ gaat over hoe we onszelf begrijpen, hoe we onszelf managen, en daardoor uiteindelijk hoe we met anderen omgaan. Je leert bij ons eerst verbinden met jezelf en je eigen emoties, om vanuit je eigen kracht de ander te begrijpen én te bepalen wat de ander nodig heeft om agressie los te laten. Niet op basis van een aangeleerd stappenplan - wél op basis van je eigen superkracht. En we hebben goed nieuws. In tegenstelling tot IQ, is EQ te ontwikkelen: je leven lang.

Dit is waarom onze aanpak werkt

Meten = weten

We gebruiken een gericht assessment waarmee jij jezelf leert kennen, voor jezelf leert kiezen en volledig en met zelfvertrouwen je grenzen blijft vasthouden.

Individueel & met anderen

Dit traject vormt een unieke combinatie van persoonlijk & individueel leren én in een groep gelijkgestemden oefenen. Daardoor staan jij en jouw leerproces echt centraal.

Groeien & bloeien

Je krijgt bewezen methodes uit de psychologie die blijvend helpen om met agressie om te gaan. & na de training heb je altijd een community om op terug te vallen.

Dit is je kans

Om in een uniek programma te stappen dat door onze experts is ontworpen. Na 15 jaar en ruim 6000 medewerkers getraind te hebben, hebben we al onze kennis en ervaring gebundeld in één training. Ben jij de pionier die zichzelf durft bloot te stellen en met een groep gelijkgestemden het lef heeft om agressie te stoppen? Dit krijg je:

  • Een persoonlijk SEI-assessment
  • Individueel online gesprek van 90 minuten om je persoonlijke leerpad uit te stippelen
  • Voorbereidingspakket voor de livedagen
  • 3 live trainingsdagen op 12 juni, 27 juni en 7 september 2023
  • Een community van opvallers om op terug te vallen

→ totale waarde: 3.000 euro

idee

Exclusief voor 12 deelnemers

Jij bent de eerste in Nederland die dit traject doorloopt. En daarom hebben we een unieke aanbieding. Voor de eerste 6 deelnemers geldt een early bird prijs van 395 euro . Na 6 deelnemers gaat de prijs omhoog naar 790 euro.

exclusief 149 euro locatiekosten met lunch en afsluitende borrels

→ Zo ziet het eruit

Stap 1: groei-assessment

Je start met het maken van een online assessment en hebt een online coachingsgesprek van 90 minuten. Je leert jezelf en je eigen emotionele triggers beter kennen. Dit is je basis voor de training.

Stap 2: driedaagse training

Je krijgt 3 live trainingsdagen waarin je samen met anderen gericht aan je eigen vaardigheden werkt - om agressie te begrijpen, begrenzen en je eigen verwerking van emoties te reguleren.

Stap 3: community

Na de training heb je een community waar je altijd op terug kunt vallen. Een online familie van gelijkgestemden, die er voor je zijn en waar je terecht kunt met al je vragen.

Over het groei-assessment

Met dit assessment krijg je inzicht in 8 vaardigheden en de mate waarin deze vaardigheden bij jou persoonlijk ontwikkeld zijn. Deze 8 vaardigheden vormen de basis van emotionele intelligentie, en beïnvloeden de wijze waarop jij omgaat met jezelf en met anderen. Wij gebruiken het Six Seconds Emotional Intelligence Assessment (SEI®). Hét go-to meetinstrument van grote multinationals. Het is de ideale mix van eenvoud, duidelijkheid én bruikbaarheid. Onze Johan vertelt er meer over.

Het driedaagse live programma

In deze 3 dagen leer je hoe je emotioneel intelligent kunt omgaan met agressieve situaties. Uniek in onze aanpak is dat we coaching en training combineren. Zo krijg je het beste van beide werelden.

Dag 1

  • Je leert over verschillende soorten agressie en wat de trigger is die eronder schuilt
  • Je ervaart technieken door die je helpen emotioneel bewust te worden in plaats van te reageren
  • Je leert over de 8 grootste emotionele blokkades in het omgaan met agressie zowel vaak de oorzaak van agressie zijn als het gevolg van de agressie en het effect op jou
  • Je leert conflicten met anderen vroegtijdig te signaleren & te voorkomen

Dag 2

  • Je gaat oefeningen doen om beter om te gaan met je eigen reacties
  • Je maakt kennis met empathisch luisteren & de kracht ervan
  • Je leert de vaardigheid van emotionele verbondheid & de gevoelsreflectie
  • Je ontwikkelt technieken om betere, heldere communicatievoorstellen te maken naar boze klanten

Dag 3

  • Je gaat relevante gespreksvaardigheden verdiepen zoals probleemoplossing, mediatiecombinatie en confrontatiemanagement
  • Je leert over wat jou drijft én waar jouw kracht zit om grensoverschrijdend gedrag van anderen te begrenzen
  • Je besteed aandacht aan een persoonlijk actieplan voor de langere termijn

Na de training

Is dit voor jou veranderd:

  • Je herkent je eigen emotionele reactie op agressie
  • Je weet hoe jou reactie de emotie van een ander versterkt
  • Je herkent triggers en gaat daar effectief mee om
  • Je weet op korte termijn agressie te beïnvloeden
  • Je bent je veel bewuster van je persoonlijke veiligheid
  • Je krijgt aandacht en tijd vrij binnen je organisatie om agressie-incidenten gezamenlijk beter te managen
  • Machteloosheid maakt plaats voor zelfverzekerdheid

De belangrijkste informatie

  • De trainingsdagen zijn gepland op 12 juni, 27 juni en 7 september 2023
  • Locatie is regio Rotterdam
  • Na inschrijving ontvang je de link voor je groei-assessment
  • Je assessmentgesprek is online en duurt 90 minuten
  • Totale waarde 3.000 euro - nu voor 395 euro
  • Prijs is exclusief 149 euro locatiekosten
de opbrengst

"Je moet je bek houden!"

Het gebruik van deze zin is explosief toegenomen in callcentergesprekken binnen alle branches. Dit signaal van verbale agressie is overduidelijk. Maar er zijn nog veel meer signalen. Is een klant die met zijn vuist op de balie slaat agressief? Als een patiënt uit zijn bed naar je snauwt, valt dat dan al te herkennen als agressief gedrag? En hóé ga je om met die hiërarchisch ingestelde collega die in een vergadering 'en nu allemaal koppen dicht' gilt? Wat voor de een grensoverschrijdend is, kan voor de ander 'normaal' zijn. Misschien ben je daardoor bang dat je overgevoelig reageert. Daarom is het belangrijk dat je je eigen emotionele blokkades rondom agressie leert kennen, ombuigt, en deze vaardigheden oefent met anderen. Dat is wat onze aanpak uniek maakt: je begint met een individueel traject om jezelf te leren kennen, en werkt vervolgens sámen met anderen.

Dit is écht iets voor jou als ...

je klantcontacten hebt én te maken krijgt met agressie-uitingen. De afgelopen jaren zagen we de onderstaande klanten:

  • leraren/klassenondersteuners
  • callcenter-/frontoffice-medewerkers
  • corporatiemedewerkers
  • banken/verzekeraars/ financiële dienstverleners
  • ambtenaren
  • verpleegkundigen (huis)artsen, apothekers
  • advocaten, juristen of (gerechts)deurwaarders
  • ondernemers

Liever een incompany training?

Wil je een maatwerktraject voor je team of organisatie? Kijk dan bij onze maatwerkoplossing.