Het traject van Trivire: Jurney’s verhaal

Jurney trivire - over O&O

Maar wat als een wereldwijde pandemie én een grootschalige hackpoging die vloedgolf voeden met onrust? Wanneer systemen falen, de maatschappij om ons heen verandert en de organisatie in beweging is,  is het tijd voor verbinding. Want om te blijven surfen op die golf, is opvallende verandering nodig. Trivire en wij vonden elkaar in ons maatwerk en zo startte de ontwikkelingsreis van team verhuur – én het persoonlijke traject van Jurney.

Over dat maatwerk

In een wereld die elke seconde verandert, zijn woningcorporaties de basis voor een stabiel thuis. Trivire kent de dynamiek als geen ander, en doet hier áltijd een schepje maatwerk bovenop. Jurney vertelt: “We voeren beleid uit inherent aan de wet- en regelgeving, maar passen altijd maatwerk toe wanneer dat noodzakelijk is. En dat komt geregeld voor wanneer je 14.000 woningen managet.” De insteek is simpel: van betekenis zijn voor een tevreden bewoner - om een steentje bij te dragen aan goede huisvesting. De praktijk? Soms best lastig. Want maatregelen zijn niet altijd leuk; dus maken de mensen van Trivire het zo leuk mogelijk. “Als woningcorporatie moet je soms ook woningen slopen en nieuwbouw realiseren. En dat betekent: mensen herhuisvesten. Het is nooit leuk om bewoners te vragen hun thuis te verlaten, maar het is nog minder leuk om problemen mee te verhuizen. Merken we bijvoorbeeld dat een bewoner mantelzorg nodig heeft, of vereenzaamt? Dan zorgen we met onze ketenpartners voor hulp bij de nieuwe woning.”

Iedereen heeft soms hulp nodig

Zeker als je een aantal pittige jaren achter de rug hebt. “Onze medewerkers moeten continu anticiperen op buitenaf. Wetten veranderen, onze kwetsbare doelgroep ook. Afgelopen jaren zijn best zwaar geweest met de coronapandemie. En toen alle ellende net voorbij was, werden we begin 2022 samen met 8 andere corporaties gehackt."

Deze opeenstapeling zorgde binnen team verhuur voor turbulentie. "Onze systemen lieten ons in de steek, en we moesten ons werk handmatig doen. Er werd meer flexibiliteit dan ooit gevraagd van een groep mensen die normaal gesproken erg procesmatig te werk gaat. Onze collega’s voelden zich enorm verantwoordelijk om dingen goed te doen, en kwamen zichzelf tegen” vertelt Jurney. Het team trok aan de bel. Om zich staande te houden hadden ze wat nodig: hulp.

De opvallende match

Dekking zoeken achter je dikke muren gaat maar zo lang goed. Want uiteindelijk brand je met je vuur ook de bruggen plat die mogen staan. De strijd win je door kwetsbaar te zijn. Die kwetsbaarheid ziet ook Trivire als kracht. Want waar een hulpvraag ligt, volgt ontwikkeling. Dus Jurney ging samen met HR op zoek naar een passend traject voor het team verhuur. “We hebben ons gericht op wat het team echt nodig had. Ze wilden tools aangereikt krijgen om hun werk te doen in deze veranderende omstandigheden. Om de strijdbijl van het eindeloze gevecht met hun verantwoordelijkheid te begraven. We zochten een organisatie die hierbij paste.”

Via een opvallende Google-zoekactie kwamen wij in de lucht en niet veel later volgde een telefoontje. Jurney vertelt: “Ik sprak Marija over onze vraag en was meteen enthousiast. Want ik zag dat O&O onze organisatie begreep en heel wat woondienstjaren in de corporatiewereld had gemaakt. Maar ik wilde dat het team zelf de keus zou maken. Marija maakte kennis met het team, en daarna nog met de manager. Eindstand: we zeiden volmondig ja tegen het traject voor het team.”

"Hoe blijf ík aansluiting vinden?"

Het team ontwikkelen was één. Want voor impactvolle verandering is visie nodig; organisatiebreed. Dat wist Jurney ook. “Ik steun mijn team van harte bij de ontwikkeling. Tegelijkertijd wil ik als teamleider wel blijven aansluiten. Om die aansluiting te behouden en het antwoord te vinden op een aantal persoonlijke vragen, heb ik zelf individuele coaching gevolgd. En dat heeft alles veranderd” vertelt Jurney enthousiast.

De wereld van emotionele intelligentie ging open, en met de hulp van onze Johan ontdekte Jurney alle antwoorden op die moeilijke vragen. “Ik had nooit eerder van emotionele intelligentie gehoord, en precies dit onderdeel sprong er voor mij echt uit. Mijn coaching startte met het maken van een EI-assessment, wat mijn vertrekpunt vormde. Dit maakte mijn ontwikkelstappen voor mij heel concreet. Het was bijzonder hoe snel Johan de vertaalslag naar mijn dagelijks leven kon maken.”

"Het vertrouwen was er vanaf dag 1"

“Tijdens mijn traject heb ik een belangrijke les geleerd. Ondanks dat je vaak moet anticiperen en een voorbeeldrol hebt, heb je altijd ook je eigen ik. Die neem je ook mee kantoor. Ik hoef als teamleider niet alleen maar te geven en te faciliteren. Ik kan hetzelfde bereiken door dichtbij mezelf te blijven. En door strategisch het gesprek aan te gaan. Dat is voor mij een echte eye-opener.” Het traject maakte niet alleen bij Jurney wat los. Sterker nog: de leerreis binnen Trivire is nog lang niet klaar. Jurney vertelt: “Op verschillende plekken in organisatie zijn er hulpvragen ontstaan, inherent aan het traject wat we vorm aan het geven zijn. We zijn volop in beweging, en dit hoofdstuk is voorlopig nog niet klaar 😉."

En team verhuur?

… inmiddels hebben Jurney’s naaste collega’s hun traject ook afgerond. Dus vroegen we aan Jurney of ze verschillen heeft gemerkt. Het antwoord? “Nou en of! Vanmorgen zag ik ze nog in actie. We kregen een telefoontje van een manager van een instelling met een verzoek. Eigenlijk vroeg hij ons hun verantwoordelijkheid over te nemen in het verhuurproces - en dit besloten we niet te doen. We zijn niet gaan rennen, maar hebben de vraag op een andere manier opgelost. Mijn collega’s pakten de situatie totaal anders aan. Ze zijn niet meer de EHBO’ers van iedere brand, maar hebben grip en regie. Andere collega’s merken ook dat wij anders reageren. We zijn behulpzaam, maar nemen de verantwoordelijkheid niet over. En dat is een verdomd mooi compliment.”

Dat verhaal van team verhuur? Dat verdient een eigen podium. Binnenkort lees je alle details!

Nog even dit

Als je ons een beetje kent weet je dat we onze klanten liever zelf laten vertellen wat ze van onze samenwerking vonden. Dus, Jurney, zou je ons aanbevelen? “Absoluut! Het feit dat Opstaan & Opvallen snapt hoe een corporatie werkt is al een enorme voorsprong. Wat ik persoonlijk heel fijn vind is de concreetheid en meetbaarheid waarmee ze te werk gaan. Niet het wollige riedeltje, maar vernieuwende inzichten die écht verschil maken. Ik zou O&O harstikke aanbevelen!”

Net als Jurney opvallende meters maken? Maak laagdrempelig kennis met emotionele intelligentie!